OSOBY PROWADZĄCE: Marta K.
MIEJSCE IMPREZY: aula,
CELE OGÓLNE:
- przybliżenie tradycji walentynkowych,
- zrozumienie „ prawa do miłości”
- wzmacnianie więzi emocjonalnych pomiędzy członkami grup,
- terapia poprzez taniec i muzykę
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- zna zwyczaje walentynkowe,
- integruje się w zabawie,
- przeżywa radość zabawy z kolegami i koleżankami,
- umie wyrażać uczucia,
- umie współdziałać w grupie,
- usprawnia koordynację ruchową poprzez taniec i zabawy ruchowe
METODY:
- praktycznego działania,
- zabawowa – zadaniowa,
FORMY:
- grupowa
- indywidualna,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- dekoracja walentynkowa auli,
- akcesoria potrzebne do przeprowadzenia konkursów,
- nagrody,
- piosenki: „ Kaczuchy”, „ Ja cię pocałuję”, „ Czekolada”
- balony serca dla dzieci
Przebieg:
- Schodzenie się dzieci przy melodii “Serduszko puka w rytmie cza, cza”
- Wysłuchanie wiersza ,,Walentynki” / autor nie znany /. Rozmowa o prawie do miłości.
W dniu świętego Walentego
nic nie może dziać się złego,
nikt nie może się dziś złościć,
bo dziś nadszedł dzień miłości…
Mamy dzisiaj Walentynki
święto chłopca i dziewczynki.
Takich co to się kochają
no i sobie też ufają.
Nawet słoniki porcelanowe
kotki, żyrafy i misie pluszowe,
dziś wysyłają swe Walentynki…
by każdy wesołe miał minki. - Zabawa ruchowa „Rozruszanka”
– sprawdźmy, czy wszyscy zabrali ze sobą dzisiaj:
– ręce? (machamy)
– nogi? (tupiemy)
– głowy? (potrząsamy)
– bioderka? (kręcimy)
– A czy wszyscy mają serduszko? / pokazanie swojego serca /
- Zabawa przy piosence ,”Ja cię pocałuję” naśladowanie ruchem treści piosenki.
- Kto kogo kocha, kto kogo lubi, kto kogo szanuje? Zagadki słowne.
Wybrane dzieci z grup losują zagadki.
- Kto jest ukochaną Schreka?
- Jak nazywa się bajka w której występuje braciszek i siostrzyczka, którzy zgubili się w lesie i trafili to chatki Baby Jagi?
- Kto ożenił się z Calineczką?
- Kto obudził Królewnę Śnieżkę?
- Kto jest przyjacielem Pszczółki Mai?
- Jak ma na imię koleżanka Bolka i Lolka?
- Jak ma na imię przyjaciółka Muminka?
- W jaki sposób Kopciuszek został Królewną?
- Brykający przyjaciel Kubusia Puchatka.
- Przyjaciółka Myszki Miki?
- “Kaczuszki” – naśladowanie ruchem treści piosenki.
- „Czekolada” – słodka zabawa przy muzyce. Naśladowanie ruchów w rytm muzyki.
- Zabawa w kole „ Walentynkowe pary” /muzyka kurczaki / dzieci robią 2 koła chłopcy dziewczynki, na przerwę w muzyce odwracają się i witają częściami ciała
- Wręczenie upominków dzieciom – balonowe serduszko, oraz nagrody za udział w zabawie.